Išsiliejęs žmogiškumas miesto atspindy

Uostamiesčių žmonės, regis, sunkiai išgyvena be jūros kvapo ir gaivališko vėjo. Gal todėl ukrainiečių akvarelininkas Sergey Lysyj, gimęs ir gyvenęs Odesoje, prieš kelis metus naujais namais pasirinko Klaipėdą? Gal todėl, kad baigęs meninę grafiką, šiandien neatsispiria vandens ir spalvų sąveikavimo žaismui?

Akvarelininko darbai – architektūros ir miesto atpasakojimai. Tai, kas žiūrovą priartina prie Klaipėdos, Vilniaus, netgi Paryžiaus, yra neištrintas miesto realybės pulsavimas. Automobilio galiniai žibintai tarsi sublizga rūko migloje raudonai – vairuotojas sustoja kelkraštyje. Gedimino prospekto praeiviai ir pravažiuojantis pašto autobusiukas posūkyje į Jogailos gatvę. Ilgiau stebint autoriaus darbus atitrūksti nuo realybės. Užsisvajojus atrodo, kad žvelgi per aprasojusį automobilio langą, spūsties priekyje laukdamas, kuomet galėsi važiuoti. Pasimiršti bestovįs Klaipėdoje, Herkaus Manto gatvės padebesiuose įrengtoje baltų sienų galerijoje. Čia priešaky žvelgdamas į užapvalintus Vilniaus kampus. Tiesa, autoriui, rodos, Klaipėda iš atvaizduotų miestų yra artimiausia. Jos motyvų parodoje daugiausia.    

Nors akvarelininkas laike sustabdo sekundę trukusią akimirką, žiūrint jo darbus atrodo, kad veiksmas tęsiasi. Judesio, begarsio garso takelio ir jausmo iliuzija atsispindi iš dėmesio detalėms. Vandens ratilai, išliejantys mažutėse bangose laivo atvaizdą. Plaukia ar tyvuliuoja. Ištirpstantys lietaus lašai prieplaukos vandenyje. Kone girdi pokštelint vandens purslus. Po stiklu įrėmintuose, žiema ir rudeniu dvelkiančiuose darbuose oda pašiurpsta tvokstelėjus siurrealistiniam šaltukui.  Žema temperatūra iš akvarelės braunasi į mūsų pasaulį. Akvarelininkas darbus išpuoselėja iki smulkmenų. Nesuabejosi, nes gali išsigąsti apsigavęs realistinės akvarelės pinklių. Užtenka trumpo akies kontakto su S. Lysyj darbu, kad atrodytų tarsi stebi po vėsiu raibuliuojančiu vandeniu ryškinamas nuotraukas.

Šiandien pastebėti tai, kur gyvename kasdien – reta. Atkreipti dėmesį ne į masinius ir populiarius dalykus, o ramybę, rimtį ir natūralumą. Architektūra – miesto gamta. Susitapatinome su ja. Skubėdami nepakeliame galvos apsidairyti. Turbūt todėl S. Lysyj dabar negalėčiau įsivaizduoti perteikiant savo pasaulio vizijos kita technika. Akvarelė tokia poetiškai romantiška, gal kiek primiršta. Svarbiausia švelni, bet tikrai subalansuota vyro charakteriui – laivai, automobiliai. Architektūra ir sąmonės inžinerija. O ar kada  moterims nerūpėjo pamatyti pasaulio vyrų akimis?

Tikiuosi daugiau žmonių, įkvėpę nosis ir smegenis atpalaiduojančio jūros dvelksmo Klaipėdoje, akis paganę parodoje pradės žvalgytis aplink.

 

Paroda eksponuojama „Klaipėdos galerijoje“, mados ir verslo centro „Herkaus“ galerijoje, Herkaus Manto g. 22, Klaipėda

„Klaipėdos galerijos“ darbo laikas:

I-V: 11.00 18.00

VI: 11.00 16.00

VII: Nedirba

Paroda vyksta iki 2016 m. kovo 17 d.

Parodos lankymas nemokamas