Dailė

 

Birutės Zokaitytės grafikos darbų paroda „Mėlynbarzdžio sindromas (luna-parkas)“

Parodos plakatas

Spalio 11 d., ketvirtadienį, 18 val. THE ROOM galerijoje (Polocko g. 17, Vilnius) atidaroma grafikės Birutės Zokaitytės paroda „Mėlynbarzdžio sindromas (luna-parkas)“. „Mėlynbarzdžio sindromas” – naujausias Birutės kūrinys, susivedantis į prasminį vienį, bet tuo pačiu tarsi sudėliotas, suręstas iš skirtingų vizualinių bei prasminių sandų, kur persipina klasikinės technikos ir konceptualių projektų elementai, masinės kultūros ženklai, atributai bei detalės.


 

Priešpriešų susijungimas

Andrius Erminas, parodos „Žmogiškasis faktorius. Kūnai“ eksponatai, nuotr. autoriaus

Vilniuje, (AV17) galerijoje, iki spalio 9 d. turime galimybę aplankyti skulptoriaus Andriaus Ermino parodą simboliniu pavadinimu „Žmogiškasis faktorius. Kūnai“. Tai – tęstinė autoriaus plėtojamos temos „Žmogiškasis faktorius“ paroda, apmąstanti žmogaus, aplinkos, buities ir jo kūrybos santykius.


 

Lauros Slavinskaitės paroda „OBSERVATORija“ galerijoje „Akademija"

2018-09-22

Spalio 1 d. 18 valandą galerijoje „Akademija“ pristatoma jaunosios kartos tapytojos Lauros Slavinskaitės personalinė paroda „OBSERVATORija“, veiksianti iki spalio 10 d. Parodos kuratorė – menotyrininkė Austėja Mikuckytė-Mateikienė.


 

Dailininkai dailininkams. Auksinių ženkliukų apdovanojimai

LDS inf. 2018-09-22
Juozas Lebednykas, organizatorių nuotr.

Lietuvos dailininkų sąjungos AUKSINIŲ ŽENKLIUKŲ teikimo ceremonija vyks 2018 m. rugsėjo 27 d., ketvirtadienį, 18 val. Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2, Vilnius). Šiemet Lietuvos dailininkų sąjungos Taryba LDS Auksinius ženkliukus už 2017 m. kūrybinius pasiekimus skyrė trims dailės didvyriams: vitražistui Konstantinui Šatūnui, tapytojui Virginijui Viningui, sulptoriui Juozui Lebednykui.


 

Neracionalus žmogus

Diogo Evangelista, „Besisukantis ratas"

Į Diogo Evangelistos kuriamą erdvę įslinkęs stebėtojas, susidūręs su iš tamsos išnyrančia blizgančia humanoido galva, stebinčia ateivius, gali pasijusti lyg būtų įžengęs į savarankiškai funkcionuojančio organizmo vidurius. Heterotopinė erdvė talpina žėrėjimu geismą žadinančius pusiau robotų skeletus, mirksinčiame televizoriuje dirbtinai gestikuliuojantį primatą, videodarbus, ruošiančius kelionei į kosmosą ir iš Šiuolaikinio meno centro skulptūrų kiemo sklindantį LED’inį saulėtekį.


 

Ingos Likšaitės kvietimas džiaugtis

Inga Likšaitė, parodos „Bangos. Kvietimas džiaugtis“ eksponatas, nuotr. I. Likšaitės

Antano Mončio namuose-muziejuje veikia dailininkės, tekstilininkės Ingos Likšaitės solo paroda „Bangos. Kvietimas džiaugtis“. Menininkė pristato aštuoniolika 2005–2016 m. sukurtų įvairaus pobūdžio tekstilės kūrinių: nuo mišria technika atliktų veltinių eksperimentų, ant drobės ar lino siūtų eskizų iki tarptautinėse parodose pripažintų skaitmeniniu siuvinėjimu sukurtų darbų.


 

V Vilniaus keramikos meno bienalė atsigręš į kūniškuosius indus

2018-09-04

Rugsėjo 4 dieną, antradienį, 17 valandą, kviečiame į V Vilniaus keramikos meno bienalės „Indo vizija“ atidarymą Lietuvos dailininkų sąjungos „Arkos dailės galerijoje“ (Aušros vartų g. 7, Vilnius).


 

Trijų moterų troškimai

Miglė Kosinskaitė, „Salvadoro vaikystė“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto

Atrodytų, kad vasara diktuoja savo ritmą – kaskart lėtą ir neįpareigojantį, turintį savotiško žavesio. Leidžiantį individui neįpareigojančiai reflektuoti tikrovę ir galbūt kurti projekcijas į ateitį. Ne tik dvasiškai, bet ir kūniškai pasinerti į troškimus. Tokios mintys kilo aplankius Palangos „Ramybės“ galeriją, kurioje veikia trijų menininkių atskiros parodos – tapytojos Miglės Kosinskaitės, tekstilininkės Eglės Gandos Bogdanienės ir Paryžiuje gyvenančios menininkės Rūtos Jusionytės.


 

Miniatiūriniai Vytauto Kuso fragmentai

Vytautas Kusas, „Miniatiūrų pasaulis“, nuotr. D. Aleksandravičiūtės

Nuo šių metų gegužės 25-osios pačiame Palangos centre (Vytauto g. 110) veikia dailininko ir poeto Vytauto Kuso lauko paroda – instaliacija „Miniatiūrų pasaulis“. Vytautas Kusas Lietuvą stebina sukūręs mažiausio dydžio smuiką, knygą, gitarą, stalą ir kėdę prie jo, nutapęs netikėčiausios formos paveikslą-rutulį, ilgiausią miniatiūrą ir sumušęs kitus rekordus. Šįkart jo objektas – Lietuvos šimtmečio paminėjimui skirta speciali mini galerija.


 

Performuoti peizažus ir ne tik

„Perfor(m)uoti peizažai“, nuotr. L. Skeisgielos

Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijoje veikia paroda „Perfor(m)uoti peizažai“, kurioje menininkai iš Lietuvos, Slovėnijos ir Vokietijos pristato žmogaus santykį su gamta pasitelkdami konkretų – Kuršių Nerijos – kraštovaizdį. Šis projektas įgyvendinamas performatyviai ir interaktyviai įtraukiant peizažą kaip parodos objektą ir subjektą tuo pačiu metu: laužant jo ribas, atveriant netikėtus skerspjūvius, atliekant su juo performansą, tyrimą, stebėjimą, bandymą, o svarbiausia – keičiant nusistovėjusį požiūrį į gamtą.


 

Audriaus Gražio darbuose – nepakeliama būties lengvybė

Audrius Gražys, „Šiaurės jūra“, nuotr. D. Aleksandravičiūtės

Palangos viešojoje bibliotekoje atidaryta dailininko Audriaus Gražio tapybos darbų paroda „Vaizdai“. Apžvelgiant parodą, kūriniai nejučia leidžiasi apibūdinami kaip nepakeliamai lengvi: drobėse užfiksuota būtis, atrodo, jose tik ir esti dėl savo lengvumo, slepiančio nepakeliamą prasmės, laiko, gyvenimo svorį.


 

Dainiaus Liškevičiaus paroda „Kolekcija: Exit Resurrection“ Baroti galerijoje

Ekspozicijos fragmentas, organizatorių nuotrauka

Klaipėdos Baroti galerijoje liepos 27 d. atidaroma Dainiaus Liškevičiaus paroda KOLEKCIJA: Exit/ Resurrection ir vyks menininko knygos Labyrinthus (leidykla „Lapas“, 2018) pristatymas.


 

Profesionalūs debiutantai

Gabrielė Vingraitė, „Pasivaikščiojimas heterotipija“, nuotr. autorės

Pirmą kartą fotografijos konkurso „Debiutas“ paroda buvo surengta 1976 metais ir nuo to laiko savo karjerą būtent šiuo žingsniu pradėjo ne vienas dabar jau Lietuvoje žinomas foto menininkas. Parodos katologo teksto autorė Aistė Kisarauskaitė „Debiutą“ pavadino raketiniu poligonu, kuriame sėkmingai pakilti gali visuomenei iki tol mažiau žinomi autoriai. Šiemet konkursui buvo pateikti 3768 darbai, kuriuos 53 skirtingose šalyse sukūrė 342 autoriai, 11 iš kurių buvo pakviesti į finalinę parodą.  


 

Lietuviškas Adelės Liepos Kaunaitės siurrealizmas

Adelė Liepa Kaunaitė, „Obuolių matuotojas", 2018, nuotr. V. Nomado

Galerijoje „Aidas“ vyksta asmeninė tapytojos Adelės Liepos Kaunaitės paroda „Prabangus kinas iš mėnulio“. Jos tapyba, tiesa, ir pati autorė, man visuomet atrodė lietuviško siurrealizmo grynuolis. Ši paroda suteikė puikią progą pabandyti pasiaiškinti, ką tiksliau turiu omenyje tai teigdama ir savo samprotavimais pasidalinti su skaitytojais.


 

Toks semipankiškas tapybos reikalas

Paroda „Reikalas toks“, Alexei Gordino kūrinys, nuotr. D. Žuklytės-Gasperaitienės

Buvusiame policijos komisariato pastate (Kosciuškos g. 8) buvo pristatyta keturių jaunų Lietuvos ir Estijos tapytojų paroda „Reikalas toks“. Parodos dalyvių Kazimiero Brazdžiūno, Ramintos Blaževičiūtės, Alexei Gordino ir Polyrabbit. Duplicate (Ina Šilina ir Darius Jaruševičius) kūrybą sieja ironiško figūratyvo raiška.


 

Bonum urbis

Matas Janušonis, „Plokščias varpas“, nuotr. Vyto Nomado

Garsai, linijos, spalvos... Gamta nekenčia tuštumos. Miestas irgi. Šiuolaikinio meno galerijoje TSEKH atidaryta jaunųjų kūrėjų kartos paroda „< 35“, pristatanti devynių autorių, kuriančių įvairiose medijose, darbus, sprogdina baltas sienas, žiūrovų ausų būgnelius ir įsuka lyg karuselė, priverčianti greitai pamatyti, kokia įvairovė kiekvieną mūsų išties supa.


 

Susidūrimas su tamsa

Vanna Bowles, „Parabolės, nuotr. Vyto Nomado

Šurmulingos Savičiaus gatvės pabaigoje į dangų grakščiai kyla Vilniaus Švč. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčios bokštas. Pro sunkias medines duris, pro šalčiu, drėgme ir tamsa alsuojantį pirmąjį aukštą, niūriais betoniniais laiptais lipame viršun, į tamsos širdį. „Tamsos Širdis“ – tai menininko ir Vilniaus dailės akademijos dėstytojo Iano Damarellio kuruota šiuolaikinių piešinių paroda, pristatanti šešių skirtingų menininkų darbus.


 

Būtis drobės paviršiuje

Eglė Velaniškytės darbai, nuotr. E. Šemioto

Gegužės 17 d. Kauno paveikslų galerijoje atidaryta tapytojos Eglės Velaniškytės paroda „Būties lengvumas. Čia ir dabar“. Kaip įprasta, figūrinę tapybą plėtojančios menininkės parodos centre, su retesnėmis išimtimis, išlieka žmogus. Autorė neatsisako jos kūrybą lydinčio religinio-krikščioniško turinio – idėjų, simbolių, scenų, kompozicijų.


 

Lietuviškoji Mona Liza

Joana Vitkutė 2018-05-19
V. Neveravičius, „Atgailaujanti Šv. Marija Magdalietė“, apie 1842, drobė, aliejus, 117 x 90, 5 cm, LDM

Vaikštinėjant po tylias Vilniaus paveikslų galerijos sales mieguistą jų ramybę kartas nuo karto sutrikdo nebent tik vieno kito čia užsukusio senosios dailės mylėtojo kosulys ar po jo kojomis sugirgždančios grindų lentos. Regis, triukšmauti nelinkę ir čia jau daugelį metų kabantys paveikslai. Vis dėlto kiekvienas šios galerijos kūrinys tikrai gali papasakoti ne vieną įdomią istoriją. Ne išimtis ir Vilniaus meno mokyklos auklėtinių kūrybai skirtose muziejaus patalpose eksponuojama įspūdinga Vladislovo Neveravičiaus drobė „Atgailaujanti Šv. Marija Magdalietė“. Kas galėtų pagalvoti, kad šį dabar taip ramiai Vilniaus paveikslų galerijoje kabantį, regis, tokios nuobodžios religinės tematikos paveikslą dėl kadaise nepaprasto jo populiarumo galima pavadinti kone lietuviškąja Mona Liza?


 

Das Unheimliche jaudulys

Laura Sabaliauskaitė, „Konfliktas", 2016, nuotr. A. Anksaičio

Įžengęs į antrame „Titaniko“ aukšte veikiančią parodą „Anima(re)anima išplėstiniame lauke“ paprastas, eilinis žiūrovas iš tiesų gali pasijusti šiek tiek išplėstas ar bent išplėštas iš apatiškos komforto būsenos, leidžiančios ramiai slinkti pasieniui ir stebėti jei ne statiškus, tai bent neturinčius potencialo iššaukti epilepsijos priepuolio kūrinius, nekeliančius pasišlykštėjimo ar keisto susijaudinimo.