<<>>

Aistė Marija Stankevičiūtė

AUTORIAUS DARBAI:

Biomimicry, 2018, fotomanipuliacija
Morpho genesis, 2018, fotomanipuliacija
To a certain extent, 2018, fotomanipuliacija
Inner I, 2017, fotograma
Inner III, 2017, fotograma
Our best machines are made of sunshine, 2018, fotomanipuliacija
Self-authorized, self-blessed, 2018, fotomanipuliacija

APIE:

Aistė Marija Stankevičiūtė
Gimė: 1998 07 18
Studijos: Nuo 2017 – Fotografija ir medijos menas, Vilniaus dailės akademija

TEIGINIAI, RAKTAŽODŽIAI:

Socialinės medijos, fotografija, performansas, manipuliacija, posthumanizmas, identitetas, tapatybė, žvilgsnis, kūnas

NUORODOS:

 

MENOTYRININKO KOMENTARAS:

Aistė Marija Stankevičiūtė savo kūryboje tyrinėja ribas tarp natūralaus ir dirbtino, pabrėžiant mimeze grįstą kultūrą. Konstruodama vizualius objektus naujųjų meno medijų formoje, menininkė pasitelkia virtualią estetiką, tokiu būdu kritiškai reflektuojama šiuolaikinė visuomenė ir skaitmeninė kultūra.

 

Žmogus Stankevičiūtės kūryboje atvaizduojamas kaip dirbtinė, netekusi biologinių faktorių figūra. Nenatūraliai iškreiptos kūno dalių formos, jų liejiniai prabyla apie biopolitines visuomenės struktūras, kontrolės visuomenę ir Gilles Deleuze‘o molinius subjektus, kuomet gyvybė aksiomatizuojama ir redukuojama į nuo žmogiškojo faktoriaus nepriklausomą kiekybinį, skaitmeninį kodą. Menininkė visiškai kontroliuoja vizualų turinį virtualioje realybėje, o kontrolės visuomenė kontroliuoja individą, jo individualumą matydama kaip grėsmę.

 

Fotografuodama save, autorė pasineria ir kartu panardina žiūrovą į hibridinę, simuliacinę terpę, kurioje virtualiai sugeneruoti objektai kontrastuoja su ten pat koegzistuojančiais fiziniais objektais. Tiesioginė fizinė esatis simuliuojama, juslinio kūno atvaizdas patalpinamas į skaitmeninę erdvę, kurią visiškai kontroliuoja autorė. Čia išryškėja ir kitas menininkės kūrybinis objektas, tai – eksperimentavimas tikrovės formų sinteze.

 

Karolina Rimkutė

KOMENTARŲ